Zdrowe nawyki żywieniowe. Podejmij wyzwanie.

Na wstępie chciałabym powiedzieć, że niczego nie narzucam, ale dzięki własnemu doświadczeniu, pragnę się z Wami podzielić i namówić do wytrwania w zdrowym stylu życia.

Zapewne uznacie, że modyfikacje w Waszej dotychczasowej diecie będą musiały ulec drastycznym zmianom, ale proszę Was zaufajcie mi i spróbujcie.

Dałam radę, dacie radę i Wy 🙂

Efekty mojej 8 tygodniowej metamorfozy uzyskanej dzięki zmianie nawyków żywieniowych znajdziecie kilka postów wcześniej.

W trakcie Świąt odeszłam od zdrowej diety ale widzę, że faktycznie produkty, które ostatnio jadłam nie wpłynęły dobrze ani na moje samopoczucie ani na moją dotychczas wypracowaną sylwetkę.

Będę walczyć razem z Wami. Jak wytrwamy pierwszy tydzień to już potem będzie z górki. A gdy zabraknie nam motywacji czy do menu wkradnie się nuda to w naszym wyzwaniu szybciej ją odnajdziemy a menu podpatrzone u kogoś na pewno nas zainspiruje. Dodatkową motywacją będą oczywiście nagrody! Będzie odzież sportowa, kosmetyki, książki….i kto wie co jeszcze 😉

Im liczniejsza będzie grupa tym będzie więcej nagród. Zapraszajcie więc swoje koleżanki i udostępniajcie wyzwanie. Z góry Wam serdecznie dziękuję.

Pamiętajcie, aby rano na czczo zrobić zdjęcia sylwetki (nie dla mnie, nie będę prosiła o przesłanie) z przodu, z boku i z tyłu. Ważne, aby w czasie trwania naszego wyzwania  wykonywać foto sylwetki zawsze w tym samym świetle co 2 tygodnie. Będziesz mogła dostrzec zmiany na podstawie takiej fotograficznej dokumentacji. Gdy porównasz pierwsze i ostatnie finałowe zdjęcie zobaczysz swoją metamorfozę. Mam nadzieję, że będziesz zachwycona efektem.

ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA, KTÓRE OBOWIĄZUJĄ W NASZYM WYZWANIU.

Po pierwsze UNIKAMY CUKRU!

Nie spożywamy słodyczy.

Od jutra zero białego cukru w jakiejkolwiek postaci. Zero cukru trzcinowego, brązowego), syropu glukozo-fruktozowego. Eliminujemy także słód jęczmienny, cukier buraczany, syrop kukurydziany, fruktozę, dekstrynę, glukozę, koncentrat soku owocowego, melasę, maltodekstrynę, słodziki, syrop z agawy, syrop klonowy, syrop daktylowy.

Po drugie NIE SPOŻYWAMY ŻYWNOŚCI PRZETWORZONEJ.

Zero produktów z puszek, żywności konserwowanej, przetworzonego mięsa: parówek, kiełbas, kabanosów, wędlin czy mielonek.

Nie jadamy w barach i restauracjach, na mieście,  fast foodach.

Po trzecie NIE SPOŻYWAMY PRODUKTÓW ZAWIERAJĄCYCH TŁUSZCZE TRANS I TŁUSZCZE UTWARDZANE.

Po czwarte wszystkie produkty zawierające PSZENICE.

Nie spożywamy kaszy manny, mąki pszennej, kaszy kus kus, białych makaronów, wyrobów garmażeryjnych.

Po piąte NIE UŻYWAMY GOTOWYCH PRZYPRAW.

Wyrzucamy przyprawy typu „przyprawa do kurczaka”, przyprawa do ryby czy bigosu, vegeta, maggi, sos sojowy.

Po szóste NIE SPOŻYWAMY MLEKA KROWIEGO, KOZIEGO, SOJOWEGO, JOGURTÓW NATURALNYCH, MAŚLANEK, KEFIRÓW, MLEKA W PROSZKU, KAWY ROZPUSZCZALNEJ, CZARNEJ HERBATY, SOKÓW KUPNYCH, NAPOJÓW W PUSZKACH, KARTONACH, BUTELKACH, GAZOWANYCH, WÓD MINERALNYCH SMAKOWYCH.

Po siódme NIE SPOŻYWAMY ROŚLIN STRĄCZKOWYCH

KUKURYDZY I SOI (GMO)

OLEJU SŁONECZNIKOWEGO I RZEPAKOWEGO

Jemy ZDROWO I ŚWIADOMIE.

Kupujemy produkty od rolników. Gotujemy w domu.

SPOŻYWAMY:

DUŻO WARZYW (OPRÓCZ STRĄCZKOWYCH)

OWOCE

RYBY i OWOCE MORZA

MIĘSO I PODROBY ZE SPRAWDZONYCH HODOWLI (boczek, tłuste wędliny, tłusta kiełbasa)

JAJA WIEJSKIE OD ROLNIKA

MLEKA ROŚLINNE: kokosowe, owsiane, migdałowe, konopne

RYŻ BIAŁY, BASMATI, DZIKI, KOMOSĘ RYŻOWĄ, KASZĘ GRYCZANĄ, KASZĘ JAGLANĄ, NASIONA CHIA, AMARANTUS, TAPIOKA, ZIEMNIAKI, BATATY, KASZTANY, TOPINAMBUR

MAKARON RYŻOWY, GRYCZANY, JAGLANY, ŻYTNI, KASZTANOWY

MĄKĘ RYŻOWĄ, JAGLANĄ, GRYCZANĄ, KOKOSOWĄ, KASZTANOWĄ

WODĘ MINERALNĄ NISKOSODOWĄ

HERBATĘ ZIELONĄ, BIAŁĄ

CZARNĄ KAWĘ

KAKAO, KAROB

ZDROWE TŁUSZCZE: AVOCADO, OLEJ KOKOSOWY, MASŁO KLAROWANE, ORZECHY

KISZONKI

OWOCE SUSZONE NIESIARKOWANE

ORZECHY, PESTKI, NASIONA

ŚWIEŻE ZIOŁA

Mleko najlepiej przygotować samemu. Mamy wtedy pewność, że nie zawiera cukru i konserwantów.

Wstawiamy dokumentację posiłków przygotowanych z produktów dozwolonych. Zdjęcia posiłków przygotowanych z produktów, które mamy wyeliminować, nie zostaną uznane i włączone do rywalizacji o nagrody.

W Konkursie pod uwagę będą brane zdjęcia posiłków i treningowe z oznaczeniem #teamfitfighterki #wyzwanieaktywnaipozytywna

Nagrodą główną w wyzwaniu są legginsy z najnowszej kolekcji.

W trakcie trwania wyzwania będę informować o innych nagrodach.

Wiem, że być może jesteście przerażone, ale zmiany są budujące, a nowe doświadczenia bezcenne.

Mam nadzieję, że wspólnymi siłami, zaangażowaniem i pomocą osiągniemy wspaniałe efekty!

Każda z Nas jest Fighterką!

Dla Nas nie ma rzeczy Niemożliwych, prawda? 😉

Dla osób, które przypadkiem trafiły na mój blog zostawiam link do wydarzenia na Fb https://www.facebook.com/events/1940442306185902/

Powyższy artykuł ma charakter edukacyjny i nie może być traktowany jako substytut fachowej wiedzy lekarskiej/specjalistycznej. Autorka bloga www.fitfighterka.pl nie bierze odpowiedzialności za sposób wykorzystania zawartych w nim informacji przez Czytelników. Każdy z Uczestników wyzwania stosuje zasady podane powyżej na własną odpowiedzialność.

#zdrowystylżycia #zdrowenawykiżywieniowe #zdroważywność #dieta #odchudzanie #redukcja #metamorfoza #wyzwanie #zmieniamynawykinatrwałe #fit #bądźfit #dbajosiebie #dbajozdrowie #zdrowie #fitgirl #abs #zdrowetłuszcze #zbilansowanadieta

16 thoughts on “Zdrowe nawyki żywieniowe. Podejmij wyzwanie.

  • Kwiecień 28, 2017 at 1:32 pm
    Permalink

    wiele cennych porad 🙂

    Reply
    • Kwiecień 28, 2017 at 2:06 pm
      Permalink

      Dzięki 🙂

      Reply
  • Kwiecień 28, 2017 at 1:56 pm
    Permalink

    ojej, ale bym zjadła te gofry…. dziś jadę nad morze także chyba sobie sprezentuje takiego gdzieś 🙂

    a może masz coś na przytycie?;p

    Reply
    • Kwiecień 28, 2017 at 2:09 pm
      Permalink

      Tak się składa, że większość z Nas ucina kalorie, ale jestem pewna, że z taką dietą też najlepiej przybierać na wadze. Zdrowo i budując tkankę mięśniową to nie tylko kwestia diety ale i treningu. Na pewno temat budowania masy pojawi się niedługo na blogu 🙂 Zapraszam do mnie częściej.

      Reply
  • Kwiecień 28, 2017 at 9:26 pm
    Permalink

    Super jest to wyzwanie! Podejmuję się i będę oznaczać hasztagami 😉

    Reply
    • Kwiecień 29, 2017 at 7:02 am
      Permalink

      Cieszę się, że dołączasz. Nagrody już czekają! 🙂

      Reply
    • Kwiecień 29, 2017 at 9:42 am
      Permalink

      Dzięki! 🙂

      Reply
  • Kwiecień 29, 2017 at 11:13 am
    Permalink

    Własnie zmieniam nawyki, już 7 kg mniej, polecam 🙂

    Reply
    • Kwiecień 29, 2017 at 1:32 pm
      Permalink

      Extra! 🙂 Miło słyszeć, że inni też wprowadzają zmiany w diecie i widzą pozytywne efekty 🙂 Pozdrawiam! 🙂

      Reply
  • Kwiecień 29, 2017 at 11:16 am
    Permalink

    Uwielbiam takie wyzwania 🙂 jestem na TAK 🙂

    Reply
    • Kwiecień 29, 2017 at 1:30 pm
      Permalink

      Wspaniale! 🙂

      Reply
    • Kwiecień 30, 2017 at 11:13 am
      Permalink

      Klaudia, myślę, że dałabyś radę. Spróbuj małymi kroczkami. Jeśli nie wiesz od czego zacząć chętnie pomogę 🙂 Napisz jeśli chcesz ok?

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *