Weekend w Świeradowie-Zdrój z LidlPodróże.

Kilka dni temu otrzymałam zaproszenie od LidlPodróże na wycieczkę do urokliwego miasta Świeradów-Zdrój.  Nie zastanawiając się długo, zdecydowałam że pojadę, bo nigdy wcześniej tam nie byłam. Uwielbiam podróżować, poznawać nowe miejsca i ludzi. A wyjazd zapowiadał się bardzo ciekawie, choć za wiele nie wiedziałam co mnie tam czeka. Ucieszyłam się, gdy po sprawdzeniu okazało się, że jedziemy w góry izerskie. Góry! No chyba ja Was myślami ściągnęłam.

Uzdrowisko w Świeradowie dzięki bogactwom naturalnym oferuje kuracje lecznicze i wspaniały wypoczynek. Mnie póki co interesowało to drugie.

Wraz z innymi koleżankami, blogerkami zatrzymaliśmy się w pięknym, luksusowym Hotelu Medi & Spa Biały Kamień, najlepszym SPA &WELLNESS 2016 ROKU.

Jeszcze tego samego wieczoru po przyjeździe do Hotelu czekała na mnie miła niespodzianka w postaci zabiegu SPA na twarz. Przyznam szczerze, że ostatnio nie miałam czasu, aby się wybrać do kosmetyczki. Zatem cudownie, że nadarzyła się okazja by zrobić coś dla urody. Zabieg został indywidualnie dopasowany do mojej cery. Po długiej podróży taki zabieg zapewnił fantastyczną relaksację i ukojenie.

Na powitanie została specjalnie przygotowana uroczysta kolacja.

W sobotę czekał Nas bardzo intensywny dzień.

Choć byliśmy umówieni na wspólne śniadanie o godz. 9:00 specjalnie nastawiłam budzik wcześniej, żeby móc rano zrobić poranny rozruch i poczuć klimat gór.

Powietrze było naprawdę rześkie i biegło się bardzo przyjemnie. Wokół tylko piękne widoki, odgłos strumyka i tupot moich stóp. Cudownie było rozpocząć aktywnie nowy dzień.

Po śniadaniu poszliśmy całą grupą zwiedzić okolice. Najpierw odwiedziliśmy Dom Zdrojowy położony w samym centrum, otoczony parkiem, najbardziej rozpoznawalny element Uzdrowiska Świeradów. Dom Zdrojowy posiada wysoką na 46 m wieżę zegarową oraz najdłuższą (80m) wśród dolnośląskich uzdrowisk Halę Spacerową o modrzewiowej konstrukcji, z piękną roślinną polichromią, witrażami i herbem rodziny von Schaffgotsch umieszczonym nad sceną. Przy wejściu do Hali Spacerowej znajduje się źródło wody pitnej (szczawy radonowo-żelaziste). Mieliśmy okazję delektować się jej smakiem.

Następnie przeszliśmy deptakiem uzdrowiskowym i dalej spacerkiem aż do samej kolei gondolowej.

Po wjechaniu na górę odwiedziliśmy schronisko turystyczne na Stogu Izerskim  znajdujące się na wysokości 1107 m n.p.m.. Z tarasu schroniska rozpościera się fantastyczny widok na góry izerskie.

Zaraz po powrocie do hotelu rozpoczęły się warsztaty kulinarne z szefem kuchni Hotelu Biały Kamień – Michałem Matuszewskim.

Przygotowywaliśmy potrawy z regionalnych przysmaków:

• Tatar z sarny z marynatami, dymiony w jałowcu

• Stek z jelenia marynowany w Red Stog, podawany na pappardelle z grzybami

• Zapiekane polskie jabłka z Amaretto, orzechową kruszonką z lodami waniliowymi

Każdy z Nas delektował się i zachwycał wspólnie przygotowanymi daniami, które z pewnością zaserwujemy po powrocie do domu.

Niedzielny poranek ponownie rozpoczęłam bieganiem. Znałam już najbliższą okolicę i przyjemnie było pobiec przed siebie i delektrować się górskimi krajobrazami. Zahaczyłam o pobliski Park Zdrojowy, gdzie spokojnie mogłam napić się zdrowotnej wody ze źródełka.

To był fantastyczny weekend w pięknych okolicznościach przyrody, z dala od zgiełku, w doborowym towarzystwie.

Świeradów-Zdrój okazał się oazą spokoju i relaksu. Polecam Wam to urokliwe miejsce, idealne na wypoczynek dla całej rodziny o każdej porze roku.

Tu poprostu warto przyjechać na dłużej.

Jeśli lubicie podróżować po Polsce i nie tylko, to podpowiem Wam, że na stronie Lidl Podróże znajdziecie tę i wiele innych ofert ciekawych wyjazdów.

#LidlPodróże #Lidl #wypoczynek #wycieczka #weekend #góryizerskie #uzdrowisko #ŚwieradówZdrój #BiałyKamieńHotelMedi&Spa #podróże #Polska #zwiedzajPolskę #dlaaktywnych #dlarodziny #wodamineralna #pijalniawodymineralnej #borowina #świerk #DomZdrojowy #regionalnespecjały