Sekrety mojej diety.

Wiosna już tuż tuż. Powolutku zacznie się robić coraz cieplej i zaczniemy pozbywać się grubych warstw odzieży. Warto już teraz, jeszcze przed latem, pomyśleć czy zimą przypadkiem nie spoczęliśmy na laurach.

Lato niestety odsłoni nasze słabości 😉

Jesteś ciekawa jakie produkty włączyć do diety, aby wspomóc zdrowie, spalić tłuszcz i wyrzeźbić ładną sylwetkę?

fot. Lidl _ Warsztaty z Darią Ładochą (1)Foto: warsztaty Lidl

Myślę, że jesteś zainteresowana 😉

Zdrowe tłuszcze!

Często nieświadomie ograniczamy tłuszcze w naszej diecie, jednak są one nam bardzo potrzebne dla prawidłowego funkcjonowania naszego układu hormonalnego.

Jakie mogą być objawy zbyt niskiego spożycia tłuszczu?

Ogólne złe samopoczucie

Zmęczenie

Spadek koncentracji

Spadek libido

Stany depresyjne

Sucha skóra

Zaburzenia cyklu menstruacyjnego lub zanik miesiączki

Zaparcia

Ciągły głód

Tłuszcze powinny stanowić powyżej 20% naszego zapotrzebowania energetycznego czyli nie mniej niż 40-50 g dziennie. Nie bez znaczenia jest jakość spożywanego tłuszczu. Należy unikać tłuszczy utwardzonych i izomerów trans.

W moim menu znajdują się zdrowe tłuszcze jak: avocado, masło ghee, olej kokosowy, oliwa z oliwek i orzechy.

Dojrzałe avocado jest skarbnicą składników odżywczych oraz witamin: A, C, witamin z grupy B i E. Zawiera aż 18 aminokwasów, kwasy omega, kwas foliowy, magnez, miedź, żelazo, potas, wapń i wiele innych pierwiastków śladowych.

Masło ghee dzięki obecności krótko- i  średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych oraz kwasu linolowego, przyspiesza metabolizm i zwiększa wykorzystanie zgromadzonego tłuszczu. Ghee wpływa korzystnie na procesy trawienia i zdrowie układu pokarmowego, gdyż zmniejsza wydzielanie prostaglandyn i leukotrienów, a dzięki obecności kwasu mlekowego wpływa na wygaszenie stanów zapalnych w całym organizmie. Kwas masłowy odżywia komórki jelitowe i jednocześnie usuwa toksyny. Skutecznie zmniejsza objawy łuszczycy. Sprawdzi się także dla osób, które mają alergie na białko mleka krowiego. Masło ghee jest wspaniałym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K.

badz-fit-sniadanie-mistrzynielleFoto: Elle.pl

Olej kokosowy nierafinowany bogaty jest w składniki odżywcze. Idealnie sprawdzi się na redukcji, gdyż jest szybko przetwarzany w energię i dlatego trudniej odkłada się. Daje uczucie sytości i dzięki temu nie podjadamy między posiłkami.

Używanie oleju kokosowego podnosi poziom dobrego cholesterolu. Ma działanie bakteriobójcze, sprawdza się również w walce z grzybicą i podnosi odporność organizmu.

fot. Lidl _ Warsztaty z Darią Ładochą (7)Foto: warsztaty Lidl

Innym zdrowym tłuszczem, którego używam do sałatek to oliwa z oliwek, która posiada wiele prozdrowotnych właściwości. Obniża poziom złego cholesterolu, chroni przed miażdżycą, wrzodami oraz cukrzycą. Podobnie jak olej kokosowy zapobiega atakom głodu i nie powoduje efektu jo-jo po kuracji odchudzającej. Chroni serce oraz obniża poziom cukru we krwi. Obniża także ciśnienie krwi, a dzięki zawartości przeciwutleniaczy chroni przed chorobami nowotworowymi.

Kolejnym źródłem tłuszczy są orzechy.

Jak same widzicie zdrowe tłuszcze wspomagają nasz metabolizm i odżywiają.

Myślę, że tym wpisem zachęcę Was do włączenia ich do codziennego menu.

Zobaczycie, że już po 5 dniach dobrze zbilansowanej diety, zmieni się nie tylko Wasz nastrój, ale również skóra.

Jeśli wypróbujecie, koniecznie dajcie mi znać w komentarzu jakie są Wasze obserwacje i jak zareagowałyście na zmianę w diecie.

Ściskam i Pozdrawiam Serdecznie! 🙂

fot. Lidl _ Warsztaty z Darią Ładochą (44)

#sekretymojejdiety #avocado #zdrowetłuszcze #tłuszcze #masłoghee #olejkokosowy #oliwazoliwek #orzechy #redukcja #odchudzanie

3 thoughts on “Sekrety mojej diety.

  • Marzec 14, 2017 at 9:24 pm
    Permalink

    Bardzo interesujący post! Ludzie często myślą o tłuszczach tylko w negatywnych kategoriach i nie dostrzegają ich pozytywnej strony, która jest bardzo ważna dla Naszego organizmu 🙂

    Reply
    • Marzec 15, 2017 at 7:52 am
      Permalink

      Dotychczas sama unikałam tłuszczu i wiem, że było go zdecydowanie za mało w mojej diecie stąd nastąpiło gromadzenie i przybyło kilka kg pomimo aktywnego trybu życia. Teraz jem więcej i bardziej tłusto a chudnę 🙂

      Reply
  • Marzec 15, 2017 at 11:21 am
    Permalink

    Bardzo się cieszę, że powstał tak dobry wpis o tłuszczach. Na szczęście mentalność się zmienia, bo pamiętam, jak jeszcze parę lat temu, przeglądając wpisy o diecie, pojawiały się informacje, że tłuszcz to zło. Straszono tłuszczem dorosłych, niczym dzieci Babą Jagą. A właśnie tłuszcze (sprecyzuję, te „dobre” tłuszcze”) są jak najbardziej istotne i pożądane dla organizmu.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *