Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość. Recenzja książki „Dieta i Trening” Katarzyny Biłous.

Determinacja i ciężki trening nie wystarczą, by osiągnąć maksimum swoich możliwości sportowych. Ważna jest również dieta!
O tym jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość, jak stworzyć samodzielnie indywidualny plan żywieniowy dostosowany do Twoich potrzeb, dowiesz się z książki „DIETA I TRENING” Katarzyny Biłous. Poznasz najważniejsze zasady żywieniowe, które pomagają zregenerować organizm po zawodach, jak wzmocnić odporność oraz wiele innych ważnych aspektów dla maratończyków, ultramaratończyków i triatlonistów.
Katarzyna Biłous jest dyplomowanym specjalistą dietetykiem, trenerem żywienia w sportach wytrzymałościowych i terapeutą w zaburzeniach odżywiania. Członkiem Polskiego Towarzystwa Dietetyki a zarazem kilkukrotną zwyciężczynią biegów górskich na orientację.

20160615_201038
Książka ta jest poradnikiem dla sportowców amatorów. Nie każdy wie lub na początku swojej drogi nie zdaje sobie sprawę, że właściwe dostosowanie treningów i diety zapewni siłę, wytrzymałość i zdrowie.
Sporty wytrzymałościowe są bardzo wyczerpujące. Półmaratonów, maratonów, ultramaratonów czy triathlonów nie biega się często. Trzeba być świadomym, że zarówno przed startem, w trakcie startu czy po starcie, ważna jest prawidłowo skomponowana dieta.
Lektura składa się z 11 rozdziałów oraz dodatków zawierających przykładowe jadłospisy dla triatlonisty w okresie intensywnego przygotowania startowego i redukcji masy ciała czy wspomagający redukcję masy ciała ok. 0,5 kg, 1 kg przy umiarkowanej, średnio wysokiej i wysokiej aktywności. Po każdym rozdziale znajduje się krótkie podsumowanie najważniejszych informacji. Autorka porusza tematy suplementacji, nawodnienia, roli składników odżywczych w diecie sportowca, zakwaszenia organizmu, popularnych sposobów odżywiania. Z poradnika dowiesz się również jakie badania kontrolne powinno się wykonać i jakie są przeciwwskazania do uprawiania sportów wytrzymałościowych, jak czytać etykiety na produktach oraz poznasz właściwości superżywności.

2016-06-16 10.12.30
Cieszę się, że trafiłam na ten poradnik, gdyż zawiera najważniejsze zagadnienia. Jednak pamiętajmy, że każdy sportowiec ma inne predyspozycje, jest na innym poziomie wytrenowania i powinien najlepiej skonsultować swoje wyniki badań z lekarzem medycyny sportowej, dietetykiem sportowym i trenerem prowadzącym. Książka „Dieta i Trening” jest niezbędnikiem po który możemy sięgnąć w każdej chwili. Mnie upewniła, że dobrze wyznaczam swoje cele. Bo aktywność fizyczna ma przede wszystkim dawać nam zdrowie i sprawność, a nie zdrowia pozbawiać.
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i dowiedzieć się jak poprawić swoje wyniki sportowe, jaką strategię przed zawodami wybrać to ta pozycja jest dla Ciebie.

Wraz z Wydawnictwem Samo Sedno mamy dla Was 2 egzemplarze „Dieta i Trening”.
Jeśli chciałbyś wygrać tę książkę to zapraszam do udziału w KONKURSIE.
Konkurs trwa od 11 do 25 lipca 2016 r. do godz. 22:00.
W komentarzu pod tym postem napisz: Jaki sport wytrzymałościowy trenujesz? Jaki masz najbliższy cel i dlaczego ta książka mogłaby pomóc w jego osiągnięciu?
Wybiorę dwie najciekawsze odpowiedzi.
Powodzenia!

20160615_201031

#jakzdrowobudowaćwytrzymałość #jakbudowaćsiłę #długodystansowiec #półmaraton #maraton #triatlon #strategianazawody #odżywianiesportowca #książkaDietaiTrening #SamoSedno #konkurs

9 thoughts on “Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość. Recenzja książki „Dieta i Trening” Katarzyny Biłous.

  • Lipiec 11, 2016 at 11:40 am
    Permalink

    Od roku biegam, zaczynałam od biegania w swojej okolicy, potem zaczełam biegać na 5, 10, 15, 22 km na zawodach w tym roku przebiegłam półmaraton teraz przygotowuje się do maratonu, który jest moim marzeniem cel jest jeden przebiec maraton. Książka napewno wzgłębi moją wiedzę, pomoże mi jeszcze lepiej przygotować się do maratonu, pomoże mi ułożyć lepszy plan treningowy, uświadomić sobie to czego jeszcze nie wiem. Napewno będzie moim przewodnikiem po strefie fit, diety I sportu oraz wspaniałą lekturą która pogłebi moja wiedzę;)

    Reply
  • Lipiec 11, 2016 at 12:09 pm
    Permalink

    Swoją przygodę z walką z nadwagą toczę już ponad 3lata 😉 Na początku ważyłem 99kg przy wzroście 176cm łatwo idzie wywnioskować, że to sporo za dużo ;p Początki były mozolne zwłaszcza, że byłem po prostu za gruby żeby biegać roweru nie miałem a na basen wstydziłem się iść ;p
    Moje początki to marszobiegi które powtarzałem wręcz do znudzenia. Tym bardziej, że podczas treningu wyglądałem jak spocony Shrek 🙂 Jednak determinacja jaka mnie napędzała pozwoliła przebiec moje pierwsze 10km w czasie 59min36sek. Byłem w 7 niebie szczęśliwy bo i z wagi spadło i to sporo bo ok 10kg. Pojechałem nawet na pierwsze zawody które odbywały się w Gdyni czas ukończenia 56min31s jakoś tak 😉 I wtedy nastał przełom „wkręciłem” się w bieganie i to na dobre. Solidnie przepracowana zima odpowiednie trzymanie diety pozwoliło mi zjechać z waga na 77 kg a czas jaki udało mi się wykręcać na 10km to ok 40 min 🙂 Jednak jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia ;p więc podkręciłem jeszcze bardziej obroty na treningach i zacząłem bardziej zwracać uwagę na to co i ile jam. Na dzień dzisiejszy moja waga to 72,5kg czas na 10km to 38:56 :))
    Bardzo chciałbym urwać jeszcze zarówno z wagi jak i czasu dlatego taka książka bardzo mi mi pomogła, chociażby w nowych inspiracjach kulinarnych, zgłębiła by moją wiedzę skąd najlepiej czerpać energię 🙂 Poza tym poza bieganiem uwielbiam czytać 🙂
    Pozdrawiam

    Reply
  • Lipiec 15, 2016 at 3:40 pm
    Permalink

    Sport jaki trenuję to bieganie. Bieganie ma ogromny wpływ na moje życie. Zmieniło i wciąż je zmienia. Bieganie nie było drogą do osiągnięcia wymarzonej sylwetki, a sposobem na walkę z własnymi słabościami. Bieganie nie przyszło i nadal nie przychodzi mi łatwo. Ale stało się moją PASJĄ. Bieganie kształtuje mój charakter. Uczy mnie, że nie mogę się poddawać, nawet gdy jest ciężko. Pokazuje, że warto walczyć z własnymi słabościami i pokonywać własne bariery. Udowadnia mi, że jak czegoś bardzo chcę, to mogę to osiągnąć, a często wystarczy pozytywne nastawienie i wiara w siebie. Bieganie sprawiło, że doceniam i cieszę się z małych rzeczy. Dzięki bieganiu poznaję wspaniałych ludzi, na których mogę liczyć w różnych sytuacjach. Dzięki bieganiu zwiedzam piękne miejsca, poprzez uczestnictwo w biegach zorganizowanych mam szansę podziwiania niezwykłych, często nieznanych zakątków Polski. Bieganie uczy mnie wyznaczania celów i konsekwentnego dążenia do ich osiągnięcia. Bieganie daje mi radość, poczucie spełnienia, satysfakcję. Ponadto daje mi wolność i wytrwałość. Bieganie zmienia moje życie cały czas. Zmieniam się każdego dnia, tak jak na każdym treningu pracuję nad tym, żeby być lepsza, tak każdego dnia staram się pracować nad swoim charakterem. Komuś może wydawać się to absurdalne. Ale jeśli ktoś poprzez aktywność fizyczną przekraczał własne granice, pokonywał ograniczenia, które miał w głowie- zrozumie. Bieganie sprawia, że mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwym człowiekiem. Dzięki bieganiu zaczęłam marzyć inaczej. Bardzo dużo moich marzeń związanych jest z bieganiem. W najbliższej przyszłości chcę przebiec swój drugi półmaraton i wziąć udział w biegu z przeszkodami – Runmageddon. Książka, którą można wygrać w konkursie jest od dawna na mojej liście ‘do przeczytania’. Mogłabym ją kupić-oczywiście, ale miesiąc temu podjęłam decyzję o rezygnacji z pracy, by znaleźć w życiu to, co da mi radość i satysfakcję, dlatego staram się oszczędzać jeszcze bardziej, niż dotychczas. Dla osoby aktywnej fizycznie, która interesuje się zdrowym odżywianiem i jego wpływem na osiągane wyniki sportowe to świetna pozycja. Ponadto chcę zmienić coś w swojej diecie, jednak nie chcę korzystać z usług dietetyka, chcę zrobić to sama opierając się na różnych źródłach, szczególnie na literaturze. Książka, która jest do wygrania w konkursie polecana jest przez wiele osób, dlatego tak bardzo zależy mi na zapoznaniu się z nią. Wierzę w to, że porady tam zawarte wpłyną na moje samopoczucie i lepsze wyniki sportowe.

    Reply
  • Lipiec 18, 2016 at 8:18 pm
    Permalink

    Moją największą miłością są biegi górskie. To pasja, bezdech, całkowity zachwyt, ale również przewartościowanie nawyków treningowych i żywieniowych. Odnalezienie balansu między dobrym treningiem i dostarczenie do organizmu odpowiedniego „paliwa” często graniczy z cudem – nie pierwszy raz borykam się z nadmierną utratą masy ciała i nawet przy zwiększonej suplementacji białka, kilogramy lecą w dół przy intensywnych wybieganiach, połączonych z treningiem siłowym. Bardzo mi zależy na pogłębieniu swojej wiedzy i myślę , że ten poradnik bardzo mi pomoże pozdrawiam

    Reply
  • Lipiec 22, 2016 at 11:31 am
    Permalink

    Trenuję bieganie 🙂 najbliższym moim celem jest złamanie 4 godzin w jesiennym maratonie, prawdopodobnie będzie to Poznań 🙂 a książka na pewno pomogła by mi w dalszym zrzucaniu wagi 🙂 bo samym bieganiem już mi więcej nie wychodzi 🙂

    Reply
    • Lipiec 26, 2016 at 8:29 am
      Permalink

      Ogłaszam wyniki Konkursu 🙂 Książka „Dieta i Trening” trafia do Jacka i Kasi. Mam nadzieję, że ta pozycja pomoże Wam w osiągnięciu celu. Serdecznie Gratuluje! 🙂

      Reply
  • Lipiec 22, 2016 at 12:47 pm
    Permalink

    Sport amatorsko był od zawsze w moim życiu. Były sporty walki i takie zwyczajne jak rower czy wszelkie fitnessowe zajęcia. Byłam młoda i figura nigdy nie stanowiła dla mnie problemu. Tuż przed 40stka przeprowadzka do Warszawy, mniej ruchu i …. przybyło mi 10kg. Wszystko na szczęście dobrze się skonczylo bo treningi Nike Training Club, Body Pump oraz bieganie stały się moja codziennością. Ćwiczę i biegam codziennie z ogromną radością. Wraz z aktywnoscia przyszedł czas na zmianę odżywiania. Wciągnęła się w tematy diet oraz powiązania jak dieta wpływa na nasze możliwości w sporcie. Chciałabym wygrać książkę aby dowiedzieć się od fachowców co mogę jeszcze ulepszyć w swoim odżywianiu i moc więcej każdego dnia na treningu. Pozdrawiam!

    Reply
  • Lipiec 22, 2016 at 5:17 pm
    Permalink

    Zaczelam biegac,mam nadzieję ,ze w koncu uda mi sie powalczyc w walce zrzucenie zbednych kilogramow,nie mam juz sił,ciągle miewam kryzysy,nie ma mnie kto zmotywowac,powiedzieć,że dam rade,moze ta książka to klucz do sukcesu,moze to właśnie moja kropka nad i.?

    Reply
  • Sierpień 4, 2016 at 6:40 am
    Permalink

    Mam tą książkę i bardzo sobie ją chwalę. Świetna pozycja! Dobrze napisana, bo zrozumie ją każdy , zawiera informacje, których trudno doszukać się w innych książkach.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *