Jak trenować w upalne dni.

Wkońcu mamy upragnione lato! 🙂

Uwielbiam tę porę roku, jednak, aby treningi były przyjemne, trzeba się do nich odpowiednio przygotować.

Tylko jak?

Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby?

Postarałam się zebrać dla Was kilka ważnych informacji.

1. W upalne dni przed treningiem zjedz lekkostrawny posiłek.

2. W ciągu dnia pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu a w trakcie treningu uzupełniaj płyny (nie więcej niż 200 ml co 20 minut). Najlepiej pić małymi łykami co kilka minut.  Jeśli Twój trening będzie trwał dłużej niż 30 minut wybierz napoje izotoniczne. Najlepiej te naturalne czyli woda źródlana z nasionami chia, miodem i szczyptą soli. Całkowicie wyeliminuj przed i po treningu napoje gazowane.

DSC_0394

3. Wybieraj lekką, oddychającą odzież treningową, doskonale odprowadzającą wilgoć. Bawełna zupełnie nie zdaje egzaminu, gdyż chłonie wilgoć i zatrzymuje ją przy skórze. Podobnie ze skarpetkami, unikaj bawełnianych, a wybieraj te odprowadzające wilgoć. Nie biegaj boso. Latem stopy są szczególnie narażone na otarcia i odciski. Zrezygnuj z podkolanówek kompresyjnych. W upalne dni możesz śmiało bardziej odsłonić achillesy, gdyż potrzebują większego chłodzenia. Kolejnym ważnym elementem ubioru jest lekka, przewiewna czapka. Warto również pomyśleć o okularach z filtrem UV.

DSC_0244

4.Staraj się trenować w zacienionych miejscach czyli w lesie czy parku na naturalnym podłożu. Unikaj otwartej przestrzeni, gdzie będziesz narażony na pełne słońce.

5.Najlepiej trenuj o poranku (5:00 – 7:00) lub późnym wieczorem (22:00-24:00). Każdy z Was może dostosować porę dnia wedle własnego upodobania.

6.Nie zapominaj o rozgrzewce. Możesz pozwolić sobie na lżejszą i krótszą niż w optymalnych warunkach. Trening zakończ stopniowym schładzaniem przechodząc do marszu, następnie wykonaj stretching, aby się lepiej zregenerować.

DSC_0166

DSC_0162

7. Po treningu schłodź ciało zimnym prysznicem.

8. Zjedz lekki posiłek potreningowy i uzupełniaj płyny do 2 godzin po wysiłku.

DSC_0351

Jeśli naprawdę Twój organizm nie toleruje wysokich temperatur, a trenowanie rano bądź po zmroku nie wchodzą w grę, to pozostaje Ci trening w klimatyzowanym fitness clubie czy siłowni.

Co wybierasz?

Bo ja mimo wszystko wolę trening na zewnątrz.

DSC_0336

W sesji fotograficznej wykorzystałam lekką i przewiewną odzież techniczną z systemem Heatgear oraz obuwie marki Under Armour, którą znajdziecie w sklepie www.mmsport.com.pl

DSC_0210

DSC_0440

#UnderArmour #IWILL #RuleYourself #trening #treningwupał #upalnedni #jaktrenowaćwupał #letnitrening #heatgear

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *