Drugi dzień w Bieszczadach. Wyprawa na Połonine Wetlińską.

Drugiego dnia pobytu w Bieszczadach ruszamy do Górnej Wetlinki. Stamtąd idziemy szlakiem do Chatki Puchatka pod wierzchołkiem Hasiakowej Skały (1232 m. n. p. m.). Chatka Puchatka to budynek popularnego schroniska na Połoninie Wetlińskiej. Jednak w schronisku pustki. Nawet menu słabiutkie, bo oprócz herbaty, kawy, czekolady czy wrzątku nie kupisz tu nic do zjedzenia. Trzeba się przygotować i mieć własny prowiant.

Nie sądziliśmy, że w Bieszczadach w schronisku może nie być czegoś ciepłego, choćby zupy. A ja miałam taką ochotę na pomidorową 🙂 Podobnie jest problem z toaletą. Wyobraźcie sobie, że w Chatce Puchatka nie ma toalety. Zapytałam Panią w barze, a ona odpowiedziała, że toi toi jest na zewnątrz. Na samą myśl poczułam zapach rodem z szaletu. Yhm, pomyślałam, jeszcze wytrzymam.

Takie widoki na Hasiakowej Górze 🙂 Turyści zachwyceni robili zdjęcia sarnie. Dwóch Panów ze Straży Bieszczadzkiego Parku Narodowego pilnowało porządku.

Gdy już odpoczęliśmy na ławce przed schroniskiem i zrobiliśmy kilka zdjęć na Hasiakowej Górze, udaliśmy się w stronę Osadzkiego Wierchu (1253 m n.p.m.).

Zieleń biła po oczach. Cudownie widzieć tak ogromne, zielone obszary. To cały urok Bieszczad!

N zdjęciu widać charakterystyczne skałki piaskowca.

Wędrujemy malowniczą ścieżką przy której widać zarośnięte jałowcem polany.

Docieramy do Osadzkiego Wierchu i czuję, że dłużej nie wytrzymam. Muszę do toalety. Biegnę z powrotem do Chatki Puchatka.

Docieram pod schronisko. Toi toi stoi zamknięty na kłódkę. Ironia! Myślą, że im ktoś toi toia ukradnie. Klucz trzeba było odebrać w schronisku i za opłatą 2 zł można skorzystać. Ach, ta nasza polska rzeczywistość! Mamy XXI wiek a jednak są miejsca, gdzie czas się zatrzymał.

Jestem ciekawa jakie Wy macie wspomnienia z Bieszczad?

Co warto tam zobaczyć…

#Bieszczady #PołoninaWetlińska #ChatkaPuchatka #szlakigórskie #polskiegóry #BieszczadzkiParkNarodowy