Cheat meal.

Mamy wspaniałą upalną pogodę. Za chwilę zaczynają się wakacje i pewnie większość z nas wyjedzie na upragniony urlop. Jak wtedy będzie z naszą dietą?

Mam nadzieję, że będziecie kontynuować zdrowe nawyki żywieniowe. Zdrowy styl życia ma być Waszym świadomym wyborem. Wyborem zdrowia, troski o siebie i swoją rodzinę a także profilaktyką przed chorobami cywilizacyjnymi. Jeśli jednak tęsknisz za czymś na co nie możesz sobie pozwolić na co dzień, dozwolony jest tzw. cheat meal czyli jeden posiłek na jakiś czas może być oszukanym posiłkiem. Najważniejsze by jednorazowy cheat meal nie przerodził się w kilkudniowy cheat. Od jednego posiłku nikt nie przytyje od razu i nikt nie schudnie.

Cheat meal możesz zjeść, gdy już jesteś dłużej na zdrowej diecie. Na przykład gdy minęły 2 miesiące zdrowego odżywiania, systematycznych treningów i masz zadowalające efekty. Najlepiej uzgodnij to ze swoim trenerem.

Każdy z nas jest człowiekiem, ma swoje lepsze i gorsze dni a może właśnie masz urodziny lub świętujesz ważne dla siebie zdarzenie, np. zdaną maturę czy egzaminy.

Może być też tak, że Twoja psychika cierpi, że jesteś na czystej diecie i masz gorszy dzień. Łapiesz dołka. Tak bywa. Zastanawiasz się po co Ci to wszystko skoro nie startujesz w zawodach bikini fitness. Jesteś akurat na jakimś towarzyskim spotkaniu, gdzie wszyscy jedzą coś niedozwolonego w Twojej codziennej diecie i trudno Ci odmówić sobie tego posiłku, wiedz, że masz taką opcję. Możesz raz na jakiś czas zjeść oszukany posiłek.

Twoje samopoczucie po cheat mealu poprawi się, gdyż wydzielą się endorfiny, hormony szczęścia.

Czy pozwalam sobie na cheat meale?

Oczywiście, ale nie za często. Jestem świadoma, że gdy zjem taki posiłek to wtedy będę musiała znowu zmierzyć się z ponownym odstawieniem cukru. Bo jak już raz posmakujesz możesz mieć ochotę na więcej. Musisz mieć silną wolę.

Gdy trzymasz czystą dietę, po 2 tygodniach Twoje hormony jak: insulina, leptyna, hormony tarczycy i grelina, są na stabilnym poziomie i pozwalają na spalanie tkanki tłuszczowej. Po takim okresie jednorazowy cheat meal nie wpłynie na poziom hormonów.  Aby oszukany posiłek nie popsuł dotychczasowych efektów nie może przekroczyć 1000 kcal i nie powinien być pierwszym ani ostatnim posiłkiem dnia. Najlepiej aby to był drugi posiłek.

W minionym tygodniu pozwoliłam sobie na cheat meal w postaci kawy Frostino. Wybrałam nowość Costa Coffee Choco Mint Frostino z czekoladą, syropem miętowym i bitą śmietaną. Byłam bardzo ciekawa jej smaku. Kawa trafiła w mój gust i wspaniale mnie orzeźwiła.

Jednak wiem, że na stałe nie wpisze się ona w moje menu. Dla osób na zdrowej diecie, którzy są fanami kawy polecam niskokaloryczną mrożoną kawę Cold Brew.

Jestem ciekawa jaki Wy macie stosunek do cheat meal? Jak często go stosujecie i jakie dania wybieracie?

                                   Co lepiej wybrać? Latte czy Cold Brew? Odpowiedź brzmi: Cold Brew! 🙂

#cheatmeal #oszukanyposiłek #zdrowystylżycia #zdrowewybory #healthylivestyle #zdroważywność #cotojestcheatmeal #dieta #czystamiska #eatclean #zdrowie #costacoffee #frostino #coldbrew #coffeetime

2 thoughts on “Cheat meal.

  • Czerwiec 22, 2017 at 5:19 pm
    Permalink

    Ja w sumie ani ich nie planuje ani nie praktykuje, jeżeli mam ochotę na paczka to go po prostu jem 🙂

    Reply
    • Czerwiec 22, 2017 at 5:45 pm
      Permalink

      Wystarczy umiar. Jeden pączek raz na jakiś czas jest ok 😉

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *