Dlaczego nie możesz schudnąć?

Dlaczego nie możesz schudnąć? Pomogę Ci znaleźć przyczynę.

Gdy często zadajesz sobie pytanie „Dlaczego nie mogę schudnąć?”
Postaram się pomóc i znaleźć przyczynę.
Powodów może być wiele…

Pierwszy.

Wybierasz żywność przetworzoną obfitującą w sztuczne dodatki, które przedłużają termin ważności, poprawiają smak bądź wygląd. Coś za coś!
Tymczasem nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że te „dodatki” utrudniają przyswajanie substancji odżywczych, minerałów i witamin co z kolei powoduje spowolnienie przemiany materii.

Drugi.

Jesz nieregularnie.
Zapominasz o śniadaniu, bo spieszysz się do pracy lub wolisz sobie dłużej pospać. Jednak śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i możemy śmiało zjeść dużo. Pierwszy posiłek powinno się zjeść do godziny czasu od pobudki. Wydaje Ci się, że jeśli zjesz 3 posiłki to schudniesz? Niestety organizm odbierze to jako sygnał do kumulowania zapasów, zaczyna zwalniać metabolizm i zapasy energii zamienia w tłuszcz.

Trzeci.

Pijesz za mało wody. Pamiętaj wypij codziennie minimum 8 szklanek wody czyli 2 litry J Woda jest niezbędna do życia. Transportuje składniki odżywcze do organów. Dziennie tracimy ok. 2,5 l wody, dlatego musimy ją stale uzupełniać.

Czwarty.

Jesz słodycze.
Po słodyczach poziom cukru we krwi szybko rośnie a następnie błyskawicznie spada. I znowu masz ochotę na słodkie.

Piąty.

Używasz produkty light.
Kupujesz produkty light i myśląc, że mają mniej kalorii zjadasz ich więcej. Te produkty zamiast cukru zawierają aspartam lub sacharynę, co zmniejsza ich kaloryczność, ale znacznie zwiększa apetyt. Radzę Ci czytać etykiety bo zdarza się tak, że produkty light są bardziej kaloryczne od zwykłych. Nie daj się oszukać.

Szósty.

Unikasz tłuszczy, bo myślisz, że każdy tłuszcz jest zły. Tłuszcz jest potrzebny do prawidłowej budowy komórek i jako źródło energii. Niektóre witaminy rozpuszczają się tylko w nim, a jego brak spowalnia metabolizm. Wybieraj zdrowe tłuszcze: ryby morskie, orzechy, migdały, avocado, oleje, oliwę.

Siódmy.

Używasz za dużo soli.
Norma dzienna spożycia soli to 5-6 g. Niestety okazuje się, że przekraczamy normę aż 4krotnie! Aby poradzić sobie z nadmiarem soli, organizm zatrzymuje płyny i wtedy waga rośnie.

Ósmy.

Jesz pod wpływem emocji.
Stres, niepowodzenia sprawiają, że częściej zaglądasz do lodówki bądź od razu sięgasz po słodycze.
No w ten sposób na pewno sobie nie pomożesz.

Dziewiąty.

Jesz za dużo węglowodanów.
Gdy po posiłku czujesz się ospały i ociężały i na dodatek masz ochotę na coś słodkiego, to może oznaczać, że jesz za dużo węglowodanów.

Dziesiąty.

Od kilku miesięcy masz ten sam plan treningowy. Plan treningowy należy zmieniać co 2 miesiące.

Jedenasty.

Jesteś niekonsekwentny. Jednego dnia jesteś na diecie a drugiego już nie.

Dwunasty.

Nie wysypiasz się. Optymalna ilość snu na dobę to 7-8 godzin. Regularny sen zapobiega otyłości! Osoby śpiące mniej niż 5 godzin dziennie, aż o 70 proc. częściej mają nadwagę i zapadają na choroby krążenia oraz nadciśnienie.

 

Teraz weź pod uwagę te punkty, które dotyczą Ciebie i od dziś zacznij zmieniać to co oddala Cię od wyznaczonego celu.
Życzę Ci powodzenia!
Bądź konsekwentny/a
Na pewno tym razem się uda!

One thought on “Dlaczego nie możesz schudnąć?

  • Lipiec 27, 2015 at 5:19 pm
    Permalink

    3 i 12 mnie dotyczy, ale przy niemowlaku nie da rady 😉

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *